Maandag; voor de eerste keer na 16 jaar - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Nina Tatiana - WaarBenJij.nu Maandag; voor de eerste keer na 16 jaar - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Nina Tatiana - WaarBenJij.nu

Maandag; voor de eerste keer na 16 jaar

Door: Nina Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Nina Tatiana

17 Juli 2014 | Colombia, Bogota

Het spijt me zo, de afgelopen dagen zo druk gehad en daardoor gelijk in bed gedoken dat ik nu de verhalen post !
We werden lekker vroeg wakker (half 5 ) en nadat Martine en ik erachter kwamen dat we samen al anderhalf uur wakker lagen gingen we met de ney wakkere stef een spelletje spelen om tijd te doden. Even lekker douchen en een ontbijtje met brood van pascal. Mauricio had ons gezegd dat hij eerst naar binnen zou komen en daarna pas Luz Dary, oma en tante (om welke reden, geen idee), dus het was best een verrassing toen er ineens 2 vrouwen en 3 kindjes in de deur opening stonden. Ik geloof dat iedereen even zoiets had van; oke, en nu? Toen zei mama gauw: Nien dat is dr! En duwde me Luz Dary's richting op hahah. Dikke knuffel van beide (oma en moeder) en natuurlijk moest iedereen huilen. Vervolgens gingen we in de 'woonkamer' zitten en ging ze alles uitleggen. Het huwelijk tussen mijn vader en moeder was een slecht huwelijk, nog voordat ik geboren was, en dus toen mijn moeder zwanger was van mij waren de adoptie papieren al geschreven. Nu de drie jongetjes die mee waren, mn moeder is daarna hertrouwd en kreeg daar 3 super schattige zoontjes uit, 11, 9 en 7 jaar. Helaas is vader vertrokken en wonen de kindjes bij oma, buiten de stad. Verder hebben we veel besproken over hoe haar leven nu is, ze is weer opnieuw getrouwd en heeft een dochtertje Danna (6) en een zoontje Brayan (3). We hebben het ook over mijn broer gehad, Christian, hij wist dag ik bestond en was op 18 jarige leeftijd overleden in 2012. Mijn moeder was 16 toen ze mn zus kreeg, dus niet 14 wat ik altijd dacht. Mijn zus, Yulith Tatiana, woont bij mn vader ergens in Spanje maar waar weet ze niet want ze hebben al jaren geen contact meer. Toen ze weggingen was hethalf 12, want mijn moeder moest naar haar werk om dingen te bespreken. Haar man, Ferney weet van niks maar ze wou het wel heel graag vertellen. Oma had me een brief meegegeven waarin alles stond uitgelegd, helaas is mijn spaans nog niet zo goed om die brief volledig te vertalen dus kon ik die niet direct lezen. Nog voordat ze weggingen hadden we nieuwe afspraken gemaakt voor de rest van de week; morgen komt moeder met haar 2 jongste, donderdag komt oma met twee tantes en zaterdag gaan we misschien eten bij een zus van oma, als dat kan. Toen weer dikke knuffel gegeven en uitgezwaaid. Ondertussen waren Sanna en Martine snel naar Fernando gerend om te vragen of hij donderdag of zaterdag als tolk mee kon gaan, aangezien mauricio moeilijk doet over de prijs, en hij wou zaterdag wel mee! Mooi geregeld dus, en toen ze eenmaal weg waren liep ik (met brief) even naar Fernando om hem te bedanken en te vertellen over de ontmoeting, hij wou ook wel de brief vertalen maar we gingen eerst even gezellig lunchen in een local restaurant, super schattig en gezellig. Toen we klaar waren liepen we terug naar zijn werkplaats en ging hij de brief vertalen. Wat er precies instaat weet ik niet meer want ik heb de brief opgeborgen maar oma vroeg of ik mijnn moeder wou vergeven, hetzelfde wat ze vroeg aan Christian voor hij stierf. Ze vertelde dat ze elke dag heeft gebeden dat ze mij nog terug mocht zien en of God zijn licht over mijn kon schijnen. Ze schreef ook dat toen ze een jaar na mijn geboorte/adoptie evanmijn bestaan afwist, ze terug was gegaan en gevraagd had naar mij maar dat het te laat was, maar dat ze mij altijd meetelde als mensen vroegen hoeveel kleinkinderen ze had. Hierna gingen we terug naar het hostel en hadden we als avondeten gewoon tosti, aangezien het middageten warm en veel was.

Veel liefs

  • 17 Juli 2014 - 21:19

    Oma:

    Lieve Nien,
    We zijn blij weer iets op je blog te kunnen lezen. Van mama hoorden we dat het prima met je gaat.
    We maakten ons al een klein beetje zorgen. Je krijgt er wel een grote familie bij hé .Het is wel jammer
    dat je niet naar het huis van je moeder kan. Heb je wel het adres?
    Zitten jullie nog in het hostel of al in het bed- en-breakfast ? En wanneer gaan jullie naar Equador?
    Op papa's blog staat de reisbeschrijving maar opa heeft de code niet. Vraag even aan papa om
    die door te geven. Jullie hebben het goed naar de zin zo te horen en gezien de foto's.
    De vissen leven nog maar zijn nog niet oranje. We wachten af.
    Lieverd, nog veel plezier daar met jullie allemaal.Doe ze de groeten

  • 18 Juli 2014 - 19:03

    Jos En Alinda Van Diermen:

    Lieve Nina,

    Het is fantastisch dat jij met jouw ouders, broer en (schoon)zussen zo hartelijk wordt ontvangen door jouw Colombiaanse familie. Je doet heel veel indrukken op maar aan de foto's te zien vind je het allemaal prachtig!
    Geniet met volle teugen, met je ouders, van je moeder, oma, broertjes, zusjes, ooms, tantes, noem maar op. We kunnen het hier haast niet meer bijhouden!
    We zijn ontzettend benieuwd naar al je verhalen, blijf lekker schrijven en geniet van elk moment.

    dikke knuffel vanuit Spakenburg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina Tatiana

Hallo, Leuk de reis van mij ( en mijn familie ) wilt volgen! Hier plaats ik, wanneer het mogelijk is, foto's, het verloop van de reis en leuke verhaaltjes over onze belevingen. Ook vertel ik hier over de ontmoeting met mijn biologische moeder Luz Dary, en misschien ook nog wel verder familie. Heel veel lees plezier, spreek ik u/jullie niet meer voordat we aanstaande 12 Juli weggaan; ook aan u/jullie een hele fijne vakantie en tot gauw! Veel liefs en dikke knuffel, Bas en Marieke, Stef en Martine, Sanne en Nina Tatiana

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 5772

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Mi viaje de América del sur !

Landen bezocht: