Zondag; Hoy es el día del Señor. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Nina Tatiana - WaarBenJij.nu Zondag; Hoy es el día del Señor. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Nina Tatiana - WaarBenJij.nu

Zondag; Hoy es el día del Señor.

Door: Nina Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Nina Tatiana

22 Juli 2014 | Colombia, Bogota

Wakker geworden met de heeeerlijke geur van verse broodjes, en ook de smaak zelf was heerlijk. Verse sap erbij, warme koffie en we hadden een perfect ontbijt. Papa en mama gingen nog even wat boodschapjes doen en in die tijd moesten wij ons klaarmaken voor de lunch met mijn familie. Papa en mama kwamen terug, en zeiden dat ze oma en Lady met haar man en Tania waren tegen gekomen, hoe toevallig ! Op het punt om weg te gaan, kwam papa (of mama, ik denk eigenlijk mama) met het idee dat misschien Henri, de jongen van het B&B van pascal, wel meekon als tolk. Zo gezegd zo gedaan en we gingen op pad. Onderweg hoorde we ineens een stemmetje 'Nina!' roepen en zagen we mijn zusje Danna naar me toe rennen. Iets verderop kwam ook mijn moeder, Brayan en haar man Ferney aanlopen. Leuke, lieve man en het was een goede eerste ontmoeting, ben ook blij dat hij nu van alles af weet en dat hij mee was. Toen we daar aankwamen zagen we ook Doris, de zus van oma en de moeder van Lady, en nog een hoog zwangere achternicht van mij met haar vriend, super leuk stel en ookal kon alleen hij een beetje Engels, we hebben erg gelachen. Uiteindelijk kwam iedereen binnen en kreeg ik de mannen te zien. Het jammere is dat, toen ik me voorstelde als Nina ( want niemand wist dat natuurlijk -.- ) , zij verder hun namen niet zeiden, dus moet ik nu op facebook maar even uitvogelen hoe het zit. Wel weet ik dat de man van Lady Yamid heet, ze zijn echt een heel lief stel samen en met Tania erbij maakt het gezinnetje echt compleet. Lekker geluncht naast mijn moeder (iedereen bij elkaar pastte maar net) en na het eten hadden ze een hele grote taart meegenomen. Ineens haalde oma er kaarsjes bij, een 1 en een 7, en vertelde ze dat we alvast mijn verjaardag gingen vieren. Eerst in het Engels zingen, toen ging mijn Nederlandse familie in het Nederlands, en daarna mijn Colombiaanse familie in het Spaans. Op dat moment zag ik dat ik echt heel erg geluk heb met zulke lieve familie en moest ik ook huilen van blijdschap, mijn moeder zat naast me en gaf me ook een dikke knuffel toen. Omdat mijn oom Andres ook zeventien wordt, hebben we samen de kaarsjes uitgeblazen. De kaarsjes liggen op dit moment in mijn tas, want die ga ik 18 November zeker gebruiken ! Hierna gingen we een stukje lopen, heel stijl omhoog, en kwamen we uit bij een soort theater, als was dit niet de bedoeling en dus gingen we na 5 minuutjes weer terug naar beneden. Onderweg even op de foto met een paar soldaten en ik werd achtervolgd door een kudde neefjes en nichtjes die achter mijn zwakte waren gekomen; prikken en kietelen in mn zij. Uiteindelijk kwamem we aan bij het plein en daar was ook een grasveld waar we de mannen (+ cindy) weer tegemoet kwamen. Lekker colombiaans bier erbij, Colombiana voor de kinderen (die stiekem allemaal een slokje bier proefden) en Raki, een anijsdrank. Onze spullen neergezet ener was een bal bij gehaald om te voetballen tussen de zwervers, waarom niet? Ik ging na een tijdje bij de kinderen zitten, en iets later nog voetballen met mn broertjes en neefje. Bij het afscheid nog een fotoshoot gehouden, je kan nooit te weinig foto's hebben, en toen met mijn moeder en haar gezin terug naar het hostel zodat ze wisten waar ze dinsdag heen moeten. Toen gingen zij ook naar huis en gingen wij lekker luieren. 'S avonds met papa opzoek gegaan naar Burritos maar niet gevonden, en dus maar een paar empanadas ( en een bonbonbum, heerlijkste lolly ooit) en twee kaasbollen als avondeten. Niet dat we verder nog ergens zinin hadden want we waren allemaal uitgeput. Nooit gedacht dat dit zou gebeuren, maar ik ben wel super blij dat het allemaal zo is gegaan. Ook aan het einde van de dag, net na het afscheid met de familie, was er een super mooie regenboog, heel mooi einde van een zelfs nog mooiere dag.

Veel liefs

  • 22 Juli 2014 - 21:06

    Dorine:

    Oh, Nina wat maak jij bijzondere dingen mee.
    Geweldig allemaal, wat een grote familie en gezelligheid. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina Tatiana

Hallo, Leuk de reis van mij ( en mijn familie ) wilt volgen! Hier plaats ik, wanneer het mogelijk is, foto's, het verloop van de reis en leuke verhaaltjes over onze belevingen. Ook vertel ik hier over de ontmoeting met mijn biologische moeder Luz Dary, en misschien ook nog wel verder familie. Heel veel lees plezier, spreek ik u/jullie niet meer voordat we aanstaande 12 Juli weggaan; ook aan u/jullie een hele fijne vakantie en tot gauw! Veel liefs en dikke knuffel, Bas en Marieke, Stef en Martine, Sanne en Nina Tatiana

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5775

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Mi viaje de América del sur !

Landen bezocht: