Dinsdag; Llama's tussen de duiven #2 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Nina Tatiana - WaarBenJij.nu Dinsdag; Llama's tussen de duiven #2 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Nina Tatiana - WaarBenJij.nu

Dinsdag; Llama's tussen de duiven #2

Door: Nina Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Nina Tatiana

20 Juli 2014 | Colombia, Bogota

Onze ochtend begon met een paar lekkere broodjes van Pascal en een berichtje van mijn biologische moeder die de planne voor vandaag - naar Montserrae met de twee jongste - afbelde vanwege haar met de arboarts. Jammer, maar aangezien we toch al klaarstonden om weg te gaan besloten we maar opzoek te gaan naar het goud museum 'Museo del Oro'. Door onze vroegte was het lekker rustig en konden we op ons eigen gemakje het museum bekijken. Er werdt uitgelegd hoe het goud was gevonden, waarom men begon met zoeken en hoe het bewerkt werdt. Allemaal heel indrukwekkend. Hierna naar een souvenirwinkeltje met allemaal colombiaanse dingetjes; we zijn en blijven touristen. Toen hadden het idee om naar el Gran Estación ( overdekt winkelcentrum ) te gaan maar konden we alleen maar chauffeurs vinden die al bezet waren. Jammer dan, gaan we wel op de wandeltour. Hierdoor kwamen we in een echt colombiaans gedeelte, minder touristisch en iets minder rijk, waardoor een inheemse Sanna waarschuwde dat ze beter haar tas op haar buik kon dragen. Papa was tijden het inpakken iets te enthousiast geweest en was zijn jas vergeten. Zul je zien dat net hier, in het land van de mini-mensen, we een jas vonden die perfect zat. Gracias Colombia! Hierna gingen we op weg naar naar plaza de bolivar maar kwamen we voorbij een hair-/nailsalon 'straat'. Hier in Colombia hebben ze niet alles door elkaar maar juist elke soort winkel bij elkaar in een straat. Dat wil zeggen: een straat vol met schoenen winkels hier, een straat vol met fietsen winkels daar. Met welke reden weet ik niet, maar het is dus zo dat je heel Bogotá rond moet gaan om drie verschillende producten te halen. Terug naar de salon, wij gingen lekkeronze nagels laten doen terwijl papa en Stef - uiteraard bij de buren - naar de kapper gingen. Heel erg gelachen met de meiden want alhoewel ik me verstaanbaar kan maken in het spaans, met handen en voeten gaat dat toch wat makkelijker. Jammer genoeg zaten die nét in de lak. Toen Stef's haar eenmaal geknipt was en ze beide weer terug kwamen wou een van de vrouwen heel graag met papa en Stef op de foto. Waar vind je ooit nog zulke grote mensen? Later gingen we weer door naar plaza de bolivar, om weer gestopt te worden door wat rommelende maagjes. Een behulpzame jongeman hielp ons naar de bovenste verdieping van een oud winkelketen (want ja, dat zien de mensen op straat ook echt super goed.), en daar hebben we voor nog geen 2 euro p.p. heerlijk gegeten/gedronken. Colombia, wat zorg je toch goed voor ons. Eenmaal aangekomen bij het duivenplein rende ik vooruit om de llama's te begroeten om tegengehouden te worden door een zwerm duiven die net een vrouw aanvielen. Ze had mais in haar hand en duiven zaten overal, geheel pijnloos en dus bleef ik vol bewondering kijken. Iets later hoorde ik ineens gelach en vond ik Martine op een llama! Super leuk en dus sprong ik er na haar op, gevolgd door Sanna -die alleen poseren ernaast ook meer dan prima vond - en vervolgens door mama. Helaas voor haar begon de mevrouw-met-de-llama met haar llama te lopen. Hilarissch en iets waar ik stiekem wel jaloers op ben; llama rijden. Daarna mocht ik een zakje maïs kopen en de duiven voeren, selfie met een duif op mn schouders maken en zelfs eentje op mn hoofd laten zitten ! Eenmaal thuisgekomen bleven we ook lekker thuis en kreeg ik een appje van mn moeder, morgen (woensdag) komt ze langs en gaan we met de twee jongste naar Montserrate . 'S avonds nog even geskyped naar het thuisfront om Stuart lekker wakker te houden en alle verhalen te vertellen, kortom; mijn dag kon niet meer stuk ! :)

Dikke knuffel

  • 20 Juli 2014 - 09:49

    Karin:

    Oh nina.. Wat heerlijk om jou belevenissen te lezen!! Wat een bijzondere ervaringen allemaal!!! En hoe is het mogelijk dat bas een passende jas heeft gevonden!! Liefs karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina Tatiana

Hallo, Leuk de reis van mij ( en mijn familie ) wilt volgen! Hier plaats ik, wanneer het mogelijk is, foto's, het verloop van de reis en leuke verhaaltjes over onze belevingen. Ook vertel ik hier over de ontmoeting met mijn biologische moeder Luz Dary, en misschien ook nog wel verder familie. Heel veel lees plezier, spreek ik u/jullie niet meer voordat we aanstaande 12 Juli weggaan; ook aan u/jullie een hele fijne vakantie en tot gauw! Veel liefs en dikke knuffel, Bas en Marieke, Stef en Martine, Sanne en Nina Tatiana

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5778

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Mi viaje de América del sur !

Landen bezocht: